پشتیبان گیری کیونپ BACKUP QNAP

پشتیبان گیری کیونپ BACKUP QNAP

هم اکنون در کیونپ به سرعت به سراغ پشتیبان گیری و بازگرداندن عملکردها و سرویس ها در پشتیبان گیری محلی می روید. به طوریکه تنظیمات سیستم عامل یا گزینه های پشتیبان گیری بسیاری در اختیار تان قرار می گیرد تا تمامی محتوا را ذخیره کنید.

پشتیبان گیری کیونپ

هم اکنون به سراغ App center مرکز نرم افزارها می رویم. این همان جایی است که تمامی سرگرمی ها از آنجا شروع می شود. روزهایی که زمانی واحد ذخیره ساز تنها یک سرور فایل بود، مدتهاست که سرآمده است.

ذخیره ساز NAS را می توان به وب متصل نمود، پورت های روتر را باز کرد، و می توانید وارد شوید. این واحد دارای یک کارخانه کوچک از نرم افزارهای مبتنی بر PHP است که شامل یک دامنه http آپاچی است. همچنین، MySQL  و سرویس هایی همانند SSH را می توان فعال سازی نمود. تنها با یک کلیک می توان ابزارهای کاربردی را برای مدیریت MySQL نصب نمود. اما توصیه می شود پیش هر اقدامی، در مورد امنیت کار اطمینان حاصل کنید. یکی از گزینه های جالب این ذخیره ساز قابلیت ابر آن است بدین ترتیب که شما می توانید ابر خود را ایجاد نمایید و به Google Drive،MS OneDrive  و غیره متصل شوید. همچنین برای دانلودکنندگان انتخاب های بسیاری وجود دارد. این ذخیره ساز NAS قادر است از usenet و Torrent منابع را باز نماید و فایل نهایی را در یک دایرکتوری قرار دهد. اما به هنگامی که چگونگی استفاده از این بسته های نرم افزاری کوچک را بدانید، کار با آن سیار راحت و آسان است.

اگرچه دانلود و نصب این بسته ها از EU کمی کند باشد اما فکر می کنم کیونپ سرورهای خود را در محدوده آسیایی تایوان یا چین قرار داده است که چندان مسئله مهمی هم نیست. بنابراین بیایید یک تست سریع دانلود را بر usenet انجام دهیم. با عملکرد عاقلانه به هنگام استفاده از ذخیره ساز چهار هسته ای سلرون  و ۴ گیگ رم برای  usenet، دانلودها کاملاً منطقی و معقول هستند. در یک اتصال دانلود ۳۰۰ مگابیتی (۳۷,۵ مگابایت بر ثانیه)، ما دانلودها در ۱۰ تا ۱۴ MB/sec دانلود ها با سرعات بسیار سریع انجام می دهیم. اگرچه لازم است اعلام کنم که سریع ترین دانلود usenet در این بلوک به حساب نمی آید.

پشتیبان گیری در محصولات کیونپ

هم اکنون به سرعت به سراغ پشتیبان گیری و بازگرداندن عملکردها و سرویس ها در پشتیبان گیری محلی می روید. به طوریکه تنظیمات سیستم عامل یا گزینه های پشتیبان گیری بسیاری در اختیار تان قرار می گیرد تا تمامی محتوا را ذخیره کنید. RSYNC به صورت پیش فرض کارخانه نصب شده است که تحت سیستم مدیریت btw بسیار محبوب است. اما اگر قصد پشتیبان گیری بر FTP را دارید، می توانید از طریق برخی سرویس های ابر و یا یک قلم USB یا درایو USB از آن استفاده کنید.

به هنگامی روی تب سرویس کلیک کنید، آنجا می توانید تنظیمات فعال سازی و غیر فعال سازی را انجام دهید. سرور Rsync  را می توان به راحتی نصب و با آن کار کرد. مزیت استفاده از سرور RSYNC آن است که پشتیبان گیری را به یک کلاینت در عملکرد  LAN/WAN   در حالت کپی ۱:۱ انجام می دهد که شامل مجوزها و اختیارات Unix/Linux همانند حق مالکیت و سطح RW است. اما توجه داشته باشید که وب سرور آپاچی هم قابل دسترسی است و اگر از برخی مجوزها و گواهینامه ها برخوردار باشید، می توانید حتی با استفاده از SSL از آن محافظت کنید. با این همه شاهد عدم وجود پشتیبانی در دامنه های چندگانه نصب در این دستگاه هستیم که میزبان های مجازی به نر فعال نیستند حتی خبری هم از کش PHP نیست. همچنین Memcached به صورت پیش فرض در برخی نرم افزارها وجود دارد اما می خواهیم به سراغ ویژگی نرم افزاری APC/XCache برویم بدین ترتیب که تمامی فایل های PHP به طور منظم در حافظه کش می شوند.

MySQL خوب و قدیمی نیز در دسترس کاربر وجود دارد که بایستی برای اکثر نرم افزارها در مرکز نرم افزار (app center) فعال باشد، فقط گزینه دسترسی از راه دور به MySQL (MariaDB) را غیر فعال کنید (و سپس به میزبان محلی متصل کنید). همچنین  ذخیره ساز NAS از سرورهای VPN به طور کامل پشتیبانی می کند. به این ترتیب،می توانید تمام ترافیک ها را تونل و کدگذاری کنید. همچنین می توانید از آن به عنوان یک کلاینت استفاده کنید.

همانطور که می بینید اگر بخواهید از ذخیره ساز NAS متصل به سرور VPN استفاده کنید تا به عنوان کلاینت پنهان کد گذاری شده عمل کند  گزینه مذکور نیز وجود دارد اما به یاد داشته باشید که دیگر از سرویس هاس عمومی و خروجی نمی توان استفاده کرد زیرا به یک VPN IP عمومی متصل است. مواردی از این دست در ساهالی اخیر از اهمیت بسیاری برخوردار شده است.