امکانات-نس-کیونپ

امکانات کیونپ

امکانات کیونپ در ذخیره ساز کیونپ qnap nas

از جمله خدمات شرکت کیونپ qnap ، طراحی سخت‌افزارها و برنامه‌های سیستم عامل دوگانه QTS-Linux می‌باشد. نتیجه این خدمات ارائه ذخیره‌سازی امنی است که به توسعه اینترنت اشیا منتهی می‌شود. برنامه linux staion  امکان استفاده از برنامه‌های متنوع سیستم عامل لینوکس را فراهم آورده به طوری که کاربر می‌تواند از فضای ابری شخصی‌ای که ترکیبی از ذخیره‌سازی و برنامه‌های اینترنت اشیاست، بهره‌مند شود. در ادامه این نوشتار به بررسی مزایای استفاده از برنامه Linux station  وQnap NAS  خواهیم پرداخت.

Qnap NAS و linux station  چه مزایایی دارند؟

1)    قابلیت اتصال به صفحه‌ نمایش HDMI

شرکت کیونپ با بهره‌گیری از فناوری مجازی‌سازی پیشرفته توانسته است دو سیستم عامل QTS  و  linux  را در هم ادغام نموده و امکان استفاده از برنامه‌های متنوع از هر دو سیستم عامل را برای کاربر فراهم آورده است. در صورتی که بخواهید محیط برنامه سیستم عامل لینوکس را بر روی یک صفحه‌ نمایش HDMI اجرا نمایید، کافی است تا صفحه‌نمایش را با استفاده از کابل مربوطه (کابل HDMI)، صفحه‌ نمایش را به ذخیره‌ساز متصل به شبکه کیونپ متصل کنید. 

پس از اتصال فوق، شما قادر خواهید بود با استفاده از برنامه متن باز لینوکس، به نصب و گسترش برنامه‌های بیشتر بپردازید.
ذخیره‌ساز متصل به شبکه کیونپ، گزینه مناسبی برای راهکارهای اینترنت اشیاست. علاوه بر صفحه‌نمایش، می‌توانید کیبورد و ماوس را به این مجموعه اضافه نموده و همانند یک رایانه با آن کار کنید. 

شرکت کیونپ دو سیستم عامل QTS و linux  را ادغام کرده است.

2)    دسترسی آسان به Linux در کیونپ

از دیگر مزایای استفاده از برنامه linux station این است که به کمک این برنامه قادر خواهید بود به راحتی به خدمات سیستم عامل لینوکس دسترسی داشته باشید دو سیستم‌ عامل‌های دبیان و فدورا برنامه‌های مفید لینوکس را در اختیار شما قرار خواهند داد. در صورتی که به برنامه‌نویسی مسلط هستید، با استفاده از پلتفرم متن باز لینوکس، می‌توانید برنامه‌های اینترنت اشیای مختلفی را بنویسید. 
برنامه linux station  امکان دسترسی آسان به خدمات لینوکس را فراهم کرده است.

3)    امکان استفاده از فضای ابری شخصی در کیونپ

زمانی که ذخیره‌ساز متصل به شبکه کیونپ (qnap NAS) را با برنامه linux station  ترکیب نمایید، یکی از بهترین مرکزهای کنترل مدیریت داده را خواهید داشت. به کمک سیستم عامل لینوکس می‌توانید برنامه‌های اینترنت اشیا را نصب کرده و اطلاعات را به صورت مرکزی روی ذخیره‌ساز متصل به شبکه ذخیره نمایید و به از امنیت و شخصی بودن ذخیره‌سازی مزبور آسوده خاطر باشید. linux station  کیونپ با پشتیبانی از برنامه‌های مختلف اینترنت اشیا، تجربه عالی‌ای را در این زمینه برای شما فراهم خواهد کرد.
فضای ابری شخصی از امکانات استفاده از qnap NAS  و Linx station  است.

مقیاس پذیری کیونپ

برای شرکت ها و کاربران داده های سنگین که نیازمند حجم زیادی از ذخیره سازی با گزینۀ «رشد آسان» هستند، گسترش حجم پویای کیونپ در واقع یک راه حل کلیدی برای آنها محسوب می شود. شرکت های تجاری با استفاده از یک سوئیچ 10GbE، قابلیت انعطاف پذیری را در افزودن تعداد 8 دستگاه هدف به یک پشته NAS خواهند داشت.

ارتباط زنجیروار

هم اکنون کاربران به کمک ارتباط زنجیروار  ضمن حفظ انتقال سریع، قادر به افزایش مقرون به صرفه و ایمنِ گسترش حجم خود هستند. سپس از کابل های SAS به منظور اتصال واحدها جهت اطمینان از سرعت های سریع استفاده می شود. قابلیت دستیابی به ظرفیت های بسیار بالا، ضمن صرفه جویی 30 درصدی در هزینه هی سخت افزاری (در مقایسه با ذخیره سازی با معماری سنتی) اقدامی پیشگامانه در صنعت به شمار می رود.

سوئیچ پشته پذیر کیونپ

شرکت کیونپ از طریق انطباق و نوآوری همچنان پرچم دار فناوری ذخیره سازی بافی مانده است. از دیگر امکانات کیونپ این ذخیره سازهای NAS کیونپ با طرح های آینده نگری که قادر به پاسخگویی به دشوارترین سناریوها است، به خوبی برای داده های جدید و تقاضاهای عملکرد آماده سازی شده است. با گسترش RAID و iSCSI  وجود در یک ذخیره ساز NAS، افزودن دیسک های بیشتر و یا بزرگتر را به منظور گسترش ظرفیت داده های موجود براحتی ممکن خواهد بود.

اگرچه این یک عملکرد بسیار سودمند و مهم به شمار می رود اما همچنان ظرفیت NAS  کاربران را محدود میکند. بنابراین با پشته سازیِ ذخیره ساز NAS، کاربران  قادر به افزایش ظرفیت NAS به صورت نمایی خواهند بود، و در نتیجه از تطبیق پذیری با مقیاس بسیار وسیع برخوردار خواهند شد.

آرشیو پشتیبان کیونپ

رونوشت از راه دور و لحظه ای یا بکاپ گیری همزمان یا برنامه ریزی شده  (RTRR)
این ویژگی نوآروانه در پشتیبان گیری (backup) به صورت لحظه ای امکان گرفتن نسخه پشتیبان از فایل ها را در NAS هارد دیسک خارجی یا دستگاه ذخیره ساز NAS  از راه دور به کاربر می دهد. از آنجاییکه RTRR  قابلیت پشتیبان گیری لحظه ای داده ها را دارد، موجب صرفه جویی در زمان می شود.

دیتاگارد (Data Guard) کیونپ

از دیگر امکانات QNAP راه حل های پشتیبان گیری دیتاگارد (Data Guard Backup Solution) یک ماژول نهایی NAS  است که پشتیبانی محلی و نیز از راه دور را ممکن می سازد و یکی از امکانات خوب ذخیره ساز تحت شبکه کیونپ. در حال حاضر، امکان پشتیبان گیری داده در حجم های RAID، درایو های خارجی USB و eSATA را ممکن ساخته است. همچنین دیتاگارد با استفاده از تکنولوژی نوآورانه، از قابلیت همگام سازی داده در شبکه با دیگر سرورها یا دستگاه های ذخیره ساز NAS  برخوردار است.

دیتا برن  (Data Burn) کیونپ

هم اکنون داده های NAS را می توان مستقیماً بر CD، DVD و یا دیسک های بلوری ذخیره نمود. این ماژول بی دردسر امکان ذخیره سازی داده های دیجیتالی بر دیسک بدون زحمت ممکن می سازد. همچنین از ذخیره سازی فایل های تصویری ISO  نیز پشتیبانی می کند. فرقی نمی کند که مشغول مدیریت چه نوع فایلی باشید، چه فایل های صوتی، رسانه ای و یا فایل های ضروری، این نوع ذخیره سازی data burn ضمن بهبود چشمگیر در بهره وری پشتیبان گیری، به سرعت از اطلاعات کپی برداری می کند.